[O2] Nie podłączony gumowy wężyk do obudowy filtra powietrza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MoFoSN
    Drive
    • 2009
    • 47

    [O2] Nie podłączony gumowy wężyk do obudowy filtra powietrza

    Zamieszczone przez shok
    Teraz pytanie:
    1.Lepiej kolano wygrzewac czy chlodzic ?np.lodem.
    2.Starac sie je cwiczyc czy raczej je oszczedzac i unikac ruchu?
    Zaczołem smarowac je naproxenem i zero poprawy
    1. Kolano trzeba było obłożyc lodem ale tylko zaraz po powstaniu kontuzji. Teraz w żadnym wypadku nie grzac! Najlepiej kilka razy dziennie smarowac preparatem Diclac Lipogel.
    2. Zakładając, że jest to stłuczenie a nie zwichnięcie bądź naciągnięcie wiązadeł śmiało możesz chodzic. Nie potrzeba owijac niczym kolana. Jeżeli nie będzie poprawy w ciągu kilku dni to obowiązkowo do lekarza!
    8)

    P.S. Jeżeli czujesz ból tak jak opisałeś to może wskazywc na uszkodzenie łąkotki lub rzepki. Koniecznie zrób USG kolana.
  • tomil
    L&K
    S_OCP Member
    • 2008
    • 1179

    #2
    [O2] Nie podłączony gumowy wężyk do obudowy filtra powietrza

    Witam,

    Wczoraj wziąłem się za wymianę filtra powietrza (już się należało). Robota nieskomplikowana, wkrętak umiem trzymać (ba, nawet kręcić, w dodatku wiem w którą stronę), więc pomyślałem, że zrobię.
    Po blilższym obejrzeniu "wyzwania", stwierdziłem że jeden wężyk (średnicy wewnętrznej ok 2-4 mm) jest niepodłączony. Ale teraz do czego? To coś odnalazło się bardzo szybko- w obudowie filtra powietrza- jego górnej części, od strony silnika jest odpowiednie miejsce do podłączenia tego wężyka (mam nadzieję, że dobrze wydedukowałem).

    Teraz pytanie: do czego jest ten wężyk i co mogło się spieprzyć (na razie nie zauważyłem żadnych objawów) jak przez ok. rok (i ok 12-14 tys. km) jeździłem bez właściwego podłączenia tego wężyka.

    Informacyjnie- ostatni przegląd robiony jeszcze w ASO (Sokratesa, W-wa). To tam ktokolwiek dotykał się po raz ostatni do silnika.
    It doesn't matter what we're losing
    It only matters what we're going to find!

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez tomil
      Teraz pytanie: do czego jest ten wężyk i co mogło się spieprzyć
      pewnie ci nie podłączyli po wymianie filtra powietrza...
      problemów nie było bo powietrze przewód zasysał ale brudne nie filtrowane, to tyle.

      Komentarz

      • tomil
        L&K
        S_OCP Member
        • 2008
        • 1179

        #4
        ufo, to wiem, ale do czego to powietrze przez ten wężyk idzie?
        It doesn't matter what we're losing
        It only matters what we're going to find!

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          tomil, po nitce do kłębka :idea:
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • tomil
            L&K
            S_OCP Member
            • 2008
            • 1179

            #6
            robekcool, ta nitka kończy się pod osłoną gąbkową (takim odbojem, żeby osłona plastikowa nie waliła w silnik).
            It doesn't matter what we're losing
            It only matters what we're going to find!

            Komentarz

            • ufo
              L&K
              • 2008
              • 1475
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez tomil
              ale do czego to powietrze przez ten wężyk idzie?
              to jest przewód odpowietrzania z obudowy filtra powietrza i podłączony jest on do podzespołu z zaworami.

              Komentarz

              • tomil
                L&K
                S_OCP Member
                • 2008
                • 1179

                #8
                ufo, plusik poleciał. Czyli można mieć nadzieję, że w najgorszym przypadku wyszlifowało mi zawory.
                It doesn't matter what we're losing
                It only matters what we're going to find!

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Zamieszczone przez tomil
                  ufo, plusik poleciał. Czyli można mieć nadzieję, że w najgorszym przypadku wyszlifowało mi zawory.
                  Nie chodzi o zawory w silniku, tylko o blok zaworów elektromagnetycznych ( m. in. N75 ), taka puszka z gumowymi rurkami na grodzi nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego.
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14885
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Nie tylko w ASO robią takie numery. Jak robiłem kilka drobiazgów w prywatnych warsztatach w mojej okolicy, żeby obczaić jakiś dobry warsztacik, to też były niedoróbki:
                    1) przy wymianie łożyska miałem niepodociskane kołpaki (potem myślałem i sprawdzałem, czy czasami kół też nie podokręcali)
                    2) wymiana przewodów zapłonowych - niedociśnięta górna plastikowa pokrywa silnika
                    3) wymiana termostatu z czujnikami - niedociśnięty jeden przewód na świecy (z kontrolką silnika pojechałem do ASO i tam po wielu próbach wpadli na to).

                    Tak więc chyba naprawdę mało dobrych warsztatów jest... :cry:
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    Pracuję...